top of page

VÝSTUP NA PLECHÝ

Délka trasy: 22,5 km

Převýšení: 776 m


Šumava. Oblast, která pro mě do teď byla velkou neznámou. Obdivuhodná místa, která jsem registrovala u fotografů na sociálních sítích mě ale vždycky lákala. Šumavské lesy jsou jiné, než lesy u nás na severu. Jejich atmosféra na mě působila už právě z těch fotek. Stejně tak jako tamní lesy mě lákal i nejvyšší vrchol Šumavy. Majestátní vrcholový kříž, který zde v roce 2014 vztyčily členové rakouské Bergrettungdienst (obdoba naší Horské služby), musí zaručeně přitáhnout každého milovníka horských vrcholů. Když jsem se v lednu letošního roku jsem rozhodla, že tenhle rok projdu co největší kus dálkové trasy Stezka Českem, ani mě nenapadlo, že pár měsíců na to budu trajdat po jižní větvi. Má touha zdolat vrchol Plechého a připsat kilometry ze stezky na druhé straně republiky mě tam ale zavedly. A i přes nepřízeň počasí, která mě na vrcholu Plechého zastihla, byl výstup na tenhle vrchol jedním z nejintenzivnějších zážitků.

Stoupání z Nové Pece

K vrcholu Plechého se lze dostat několika cestami. Vede k němu naprosto famózní hřebenovka. Po té se ale na tomhle treku vydáme zpět. Pro umocnění zážitku ze Šumavy se k Plechému vydrápeme trochu náročnější trasou a to kolem Plešného jezera, které je dalším z těch míst, které jsem na Šumavě chtěla vidět. Jako startovní bod nám poslouží Nová Pec. Do ní se dostanete pohodlně veřejnou dopravou.

Přes Plešné jezero až k vrcholu Šumavy

Z Nové Pece se vydáme pohodovou procházkou zhruba 3,5 kilometrů po asfaltu po zeleně značené trase. Už odsud je jasné, že krajina, kterou nám tahle oblast nabídne bude stát za to. Trasa tady kopíruje jižní stezku Via Czechia. Na Stezku Českem se napojíme až u vrcholu. U rozcestí Raškov kopírujeme trasu vedoucí souběžně s uměle vytvořeným plavebním kanálem, Schwarzenberským kanálem, a to až z rozcestníku Rossbach. Tady se dále držíme cesty lemující Koňský potok. V jednom úseku se zde dá narazit na nádhernou kaskádu.

Touto cestou dorazíme až k Říjišti, kde pokud budete mít kliku, narazíte na otevřené občerstvení. Zelené značení nás dále dovede k nouzovému nocovišti pod Plešným jezerem. Místu, kde je možno v národním parku legálně přenocovat. Od nouzového nocoviště začíná stoupání k Plešnému jezeru. Tady je znát Šumava. Ze severu nejsem zvyklá na tak bohaté lesy. Po cestě jsem si Šumavu nazvala "krásným pralesem". Projdeme kolem Kamenného moře po žluté trase a ocitneme se právě u zmíněného jezera. Stojí za to, se tady zastavit a užít si tu atmosféru. Před námi je totiž ten nejnáročnější kus treku - dvoukilometrový výstup k vrcholu Plechého. Vydáme se k němu po Zážitkové naučné stezce Duch pralesa. Ano správně, nebyla jsem s tím pralesem tak daleko od pravdy. A jestli vám něco můžu slíbit, tak to, že tahle stezka dostojí svému názvu. V jejím průběhu také narazíte na několik vyhlídkových míst na Plešné jezero, včetně vyhlídky u památníku Adalberta Stiftera, rakouského spisovatele, básníka Šumavy. Na vrcholu Plechého se vám nabídnou úchvatné výhledy, pokud tedy nebudete mít stejné "štěstí" jako já a nevystoupáte do totálního mordoru.

Cíl v Novém Údolí

Od vrcholu se pak až do cíle držíme červeně značené hřebenovky, kterou již kopíruje dálková trasa Stezka Českem a to až do Nového údolí, kde trek končí. Na hřebeni nás ale čeká ještě několik nádherných míst. Jako první narazíme na Trojmezí. Bod, kde se protínají hranice Čech, Rakouska a Německa. Jako další se před námi tyčí kříž na Trojmezné hoře a další famózní výledy nabízí Třistoličník. Ten byl pro mě osobně velkým překvapením. Do Nového údolí nás odsud čeká už jen klesání.


Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page