top of page

VZHŮRU K JIZERSKOHORSKÝM VÝHLEDŮM

Aktualizováno: 8. 8. 2022

Délka trasy: 15 km

Převýšení: 774 m


Jizerské hory jsou pro mě osobně takový druhý Český ráj. Naprosto jsem si zamilovala ty výhledy, které tady člověk může dostat. Všudypřítomné vodopády, nespočet vrcholů ke zdolání a množství turistických cest protkaných touhle krásnou krajinou. Než jsem se přistěhovala do Liberce, měla jsem na svém turistickém bucket listu pár míst, které jsem tu chtěla navštívit. Konkrétně například Paličník. Fotky té vyhlídky mě na internetu úplně uchvátily. Paradoxně to ale nebyl Paličník, který jsem po nastěhování do Liberce navštívila jako první. První vyhlídkou, kterou jsem tenkrát navštívila byl Ořešník. Jedno z míst, na které vás vezmu i v rámci dnešního výletu. A věřte, že lepší cestou než tou, kterou jsem se na něj drápala prvně já.

Odkud kam?

Jizerky jsou skvělé v tom, že se v podstatě ke každému místu, kde chcete začít svůj výlet, dostanete pohodlně vlakem. Jinak tomu nebude ani zde. Okruh začíná v Bílém Potoce pod Smrkem, kam se dostanete přímo z Liberce. Na cestu zpět se vydejte po stejných kolejích, jen tentokrát ze stanice Hejnice.


Přes vodopády na Frýdlantské cimbuří a vyhlídku Ořešník

Bílý Potok pod Smrkem je konečná vlaková stanice. A právě odsud se po pár metrech a přechodu silničního mostu, pod kterým protéká řeka Smědá, dostane na zelenou turistickou trasu, které se držte. Buďte připraveni na to, že největší část převýšení trasy vás čeká právě zde. Od výstupu z vlaku vás nemine zhruba 6 kilometrů stoupání. Ale nepředbíhejme. Zhruba po 2,5 kilometrech narazíte na odbočku k vodopádu Černého potoka, kterou rozhodně nemíjejte. Osobně jsem tak několikrát učinila, když jsem v opačném směru spěchala z kopce dolů. Tenhle vodopád je ale jedním z těch, u kterého zůstanete stát s otevřenou pusou.

Pro pokračování se z odbočky vraťte zpět k rozcestníku a držte se zelené vzhůru k odbočce na Frýdlantské cimbuří. Až na vrchol se dostanete po žluté turistické značce. Výstup je to celkem náročný, ale věřte mi, že ty výhledy stojí za to. Na vrcholu cimbuří se dlouho nezdržujte. Hrozí totiž, že se tu rozsedíte jako já a nebude se vám chtít odcházet. Je tu vážně nádherně. Po žluté se vraťte zpět do stoupání Kozí stezkou až k rozcestníku Nad Černým potokem. Následujte žlutou a červenou turistickou značku. Přes hřebenovku dejte pozor na cyklisty. Cesta tady je jako dělaná pro ně - vede tudy cyklostezka. Dalším zastavením je vodopád Velký Štolpich. Odsud už se držte pouze červené trasy a to až do cíle. Od vodopádu se po asi 1,5 kilometru dostanete k odbočce na mnou zmiňovaný Ořešník, kam má málokdo odvahu vystoupat. Já radím, nenechte si to ujít. K vrcholovému kříži je v žule vytesáno 28 schodů a na vrcholovou plošinu se údajně vejde až 20 osob. Tolik lidí ale nepotkáte ani na celé červené trase, která vás dovede až do Hejnic, kde se určitě zastavte u poutního místa - barokního Chrámu Navštívení Panny Marie.




47 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page