top of page

TISKÝMI STĚNAMI NA VYHLÍDKU GRENZPLATTE

Délka trasy: 13 km Převýšení: 319 m


Tiské stěny jsou celkem známým turistickým cílem. I já jsem je měla dlouho uložené ve složce plánovaných výletů. Ačkoliv jsem loňské léto odjela na pár dnů do Českého Švýcarska, kde jsem měla v plánu navštívit hned několik míst, na Tiské stěny nezbyl čas. Letošní červen ale přímo vybízel k odškrtnutí si dalšího nově navštíveného místa. A jelikož jsou skalní města mojí srdcovkou, padla volba právě na Tiské stěny a na mapě náhodně objevenou vyhlídku Grenzplatte.

Autobusem do Tisé a zpět

Vždycky bude záležet na tom, jakou v rámci výletu zvolíte dopravu a odkud budete vyrážet. Já to tímhle směrem měla nejjednodušší vlakem, kterým jsem dojela do Ústí nad Labem a odtud vyrazila zelenou linkou z Mírového náměstí přímo pod skalní město do zastávky Tisá, kulturní dům. Totožnou cestu jsem zvolila v obráceném směru i nazpět.


Pěší okruh

Po pár minutách chůze se od autobusové zastávky dostanete přímo ke vstupu do skalního města. To je rozčleněno na Malé Tiské stěny a Velké Tiské stěny. U vstupu se vám dostane parádní mapy s názvy jednotlivých skalních útvarů. Pro začátek se vydejte prozkoumat okruh Malých stěn. K vytvoření hezkého okruhu, se dále držte naučné stezky Tiské stěny, až k turistické chatě. Skalní město v této části opusťte a pokračujte po Lesní stezce Labských pískovců. Od rozcestí Nad Rájcem se už objevuje německé turistické značení, které vás dovede až k nádhernému místu, jimž je vyhlídka Grenzplatte. Pokud vás tenhle výlet inspiruje, určitě tohle místo nevynechejte. Mě naprosto uchvátilo.

Cestou zpět se vraťte k rozcestí Nad Ostrovem. Německá část trasy vede krásným klidným lesem, takže není třeba zoufat si, že se opakuje. Po červené a žluté značce pokračujte až do Nebeské říše. Zní to pohádkově a přesně tak na mě tohle místo působilo. Mezi skalami vám hned dojde, že je to místní horolezecký ráj. Po žluté dorazíte zpět k turistické chatě, odkud opět projděte skalním městem zpátky do Tisé. Tentokrát se ale držte zelené turistické značky, která nabízí výhledy přímo z hřebenu Tiských skal.







43 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page