top of page

PODZIMNÍ RUNHIKE JIZERKAMI

Aktualizováno: 3. 10. 2022

Délka trasy: 19,5 km

Převýšení: 445 m


A je to tu. Roční období, které rozděluje lidi na dva opačné tábory. Jedni ho milují, druzí nenávidí. Někdo ho považuje za nejdepresivnější část roku, druhý ho obdivuje pro jeho barevnou rozmanitost. Já patřím rozhodně do skupiny, která se na podzim těší už od prvního dne v roce. Jasně, léto je léto. Dlouhé horké dny, ze slunce tryskající energie a zdánlivě extrémně pozitivní svět má něco do sebe. Ale podzim, to je teprve atmosféra! A navíc je podzimní počasí úplně ideální na běh. A kam jinam s přicházejícím podzimem namířit špičky běžeckých bot, než právě do Jizerek!

Pohádková cesta na Holubník

Jizerské hory jsou protkané skalními vyhlídkami, z nichž nejde vybrat jednu, tu nejlepší. Když jsem se v Jizerkách začínala potulovat, ty nejznámější jsem navštěvovala tak nějak postupně. První byl Ořešník. Místo, které mě naprosto ohromilo. Následoval Paličník. A Jizera. Každým výstupem jsem si říkala, že ta místa mezi sebou nelze absolutně porovnávat, protože má každé to svoje kouzlo. To jsem ale tenkrát ještě netušila, jak mě uchvátí pohádková cesta na Holubník vedoucí přes přírodní rezervaci Ptačí kupy. Když jsem tohle místo navštívila poprvé, proklínala jsem sama sebe, že jsem cestu sem tak dlouho odkládala. Výhledy z Ptačích kup jsou jako z jiného světa. A když se člověk posadí na vrchol Holubníku, má najednou pocit, že se ocitl na obláčku štěstí. A přesně proto jsem se rozhodla i tato místa propojit se svojí vášní, kterou se pro mě runhike v nedávné době stal.

Z Bedřichova tam a zpět

Trasa je to jednoduchá, ale nezkoušejte ani pochybovat o nádherné přírodě, kterou vás povede. Ať už půjdete, poběžíte, nebo budete aktivity kombinovat dle vlastní potřeby, začínat i končit budete u Bistra Pernerka v Bedřichově. Výhoda. Věřím, že kafe a malé občerstvení v cíli bodne každému. Z Bedřichova se držte žlutého turistického značení. Od začátku budete stoupat, tak si šetřete síly. Nezávoďte. O tom Jizerky nejsou. Krásnou lesní cestou se dostanete až k proslulému loveckému zámečku Nová Louka. Pokud toužíte po samotě, moc se na tomhle místě neohřejete. Nová Louka je záchytný bod pro turisty, cykloturisty i všechny další -isty, kteří by se zde mohli vyskytnout. Odsud se dále držte cyklostezky, která koresponduje se zelenou Naučnou stezku Lesy Jizerských hor, a to až na Hřebínek. Tady se opět držte žluté až k rozcestníku Pod Ptačími kupami. Začíná nejnáročnější úsek trasy. Stoupání podzimní rozmáčenou červenou trasou na Ptačí kupy a následně až na Holubník. Pokud tady v bahně nenecháte boty, doběhnete v nich po hřebenovce na jedno z nejútulnějších míst v Jizerkách - sedlo Holubníku. Následuje červená Koralova cesta do Kristiánova a posledních cca 5 kilometrů Studeným údolím až do Bedřichova. Trasu protínají lesní cesty, asfalt a v pochmurném podzimním počasí spousta bahna a vody. Ach podzim!


90 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page