top of page

KOKOŘÍNSKÉ VÝHLEDY

Délka trasy: 22,5 km

Převýšení: 502 m


Kokořínsko, Máchův kraj. Oblast, kterou nemám zdaleka prozkoumanou tak, jak bych chtěla. A možná právě proto mě to sem v poslední době celkem dost táhne. Tajemné romantické rokle a pískovec všude kolem. Lesy, ve kterých vládne zvláštní atmosféra, pro mě dost podobná té v Lužických horách. Spousta turisticky profláklých míst, stejně jako spousta těch méně známých. A spousta z nich čekajících u mě v bucket listu, stejně jako vyhlídková místa Rač a Čap, která jsem si konečně odškrtla. A rozhodně je doporučuji navštívit.

Dubá sem, Dubá tam

Výletní okruh Kokořínskem začneme v Dubé. Městečko, které na vás již z počátku cestování dýchne zvláštní atmosféru. Na místním autobusovém nádraží jakoby se zastavil čas a ve vzduchu poletovalo něco zvláštního, tajemného. Právě zde začíná i končí dnešní putování. Do Dubé se dostanete celkem pohodlně autobusem. Co hodinu zde staví linka na trase Nový Bor - Praha, Střížkov.

Na Rač a na Čap

Z Dubé se vydáme směrem na Rozprechtice a to po zelené naučné stezce Dubsko-Kokořínsko. Čeká nás chvilka chůze po silnici, nicméně již po pár minutách se cesta stáčí do lesů. Kokořínské lesy jsou zatíženy těžbou dřeva. V místních lesích je to viditelnější, než jinde. Kdykoliv na Kokořínsko jedu, očekávám rozježděné, rozbahněné cesty plné dešťové vody. Nevyhneme se jim ani na této trase. Vrabcovské údolí, kterým pokračujeme po zelené turistické trase je v tomto smyslu docela očistec. S botami obalenými bahnem pokračujeme přímo na horu Rač. Zde už se sbíhá zelené a červené turistické značení. Rač je zalesněný skalní hřeben, na jehož okraji se nachází překrásná vyhlídka s několika vyhlídkovými body. Nevím, jestli je to nějaké moje zdání, nicméně Rač na mě působila velmi klidně. Nedotknutě. Možná i tím, že jsem tu chvíli zůstala a přecházela z jednoho vyhlídkového bodu na druhý a za celou dobu jsem tu potkala pouze dva lidi. A přiznám se, že i já jsem toto místo objevila díky tipu.

Pokračujeme dále po červené ke zřícenině skalního hradu Pustý zámek. Tohle místo se přede mnou zjevilo nečekaně a o to víc jsem byla překvapená jeho podobou. Působí trochu jako geometrické bludiště, před kterým zůstanete s úžasem stát. Pozůstatky hradu Pustý zámek jsou chráněny jako kulturní památka. Projdeme dále po červené přes Zakšín až do vesničky Pavličky. Cesta vede po sinici a dále mezi zelenajícími se loukami. Budete-li mít štěstí, celou touhle cestou vás provede jezdec v sedle krásného koně ze Stáje Zakšín. V Paličkách se napojíme na modrou trasu, která se táhne Čapským dolem přímo až ke všem známé Čapské palici. Útvar připomínající mohutný skalní kyj, který byl hlavním původním cílem toho výletu. Přes rozcestí Pod Čírem se pak po červené dostaneme zpátky do Pavliček, odkud se vrátíme po modré, přes Dubovou horu až do Dubé.


68 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page