top of page

JEZERO MAŁY STAW

Délka trasy: 26 km

Převýšení: 1 169 m


Krkonoše, ach Krkonoše. Poslední dobou mám pocit, že jim něco dlužím. Pamatuji si, jak mě rodiče tahali na Sněžku a Černou horu a já to nenáviděla. Pamatuji si, jak jsem se vztekala, že nebudu chodit do kopců. Nebavilo mě to a děsně jsem tam nechtěla být. Teď se tomu směji a vím, že právě tyhle momenty byly ty, které mě vedly k tomu, že ty kopce teď miluji. A i když to mám teď do Krkonoš trochu z ruky, už bylo na čase se do nich začít vracet. A to rovnou přímo na Sněžku. V rámci téhle trasy jsem ale primárně mířila na polskou stranu Krkonoš k jezeru Mały Staw, které naprosto předčilo má očekávání a doporučuji každému z vás jeho návštěvu.

Na polskou stranu Krkonoš

Cestu na Sněžku jsem měla na letošní léto v hlavě už dlouho. Před pár dny na mě ale na Instagramu vyskočil příspěvek s nádherným ledovcovým jezerem. Když jsem si u něj přečetla, že se nachází na polské straně Krkonoš, kousek od Sněžky, rázem dostal cíl mého výletu úplně nový směr. Trasa začíná ve Špindlerově Mlýně, kam se dá bez problémů dostat autobusem. Ze Špindlu se můžete vydat různými cestami. Můj původní záměr byla Stará Bucharova cesta s výhledy na Kozí hřbety. Nakonec jsem se, ani nevím proč, vydala po modře značené trase směrem na Luční boudu. Než k ní dojdete, minete pár krásných vodopádů na Bílém Labi a Boudu u Bílého Labe. Až k ní půjdete po příjemné asfaltce, která se mírně táhne do kopce. Od Boudy u Bílého Labe začíná pravé horské stoupání s naprosto nádhernými výhledy. U Luční boudy se napojíte na žlutou Jantarovou cestu a po pár metrech se ocitnete za hranicemi. U rozcestníku Równia pod Śnieżką se držte červené vpravo a dále pokračujte po modré, která vás cca po 2,5 kilometrech zavede přímo k jezeru Mały Staw.

Do 1603 metrů a do Pece pod Sněžkou

Faktem je, že k jezeru sejdete celkem dost nastoupaných metrů, které si po cestě zpět budete muset zase nasbírat. Nicméně cesta je příjemná, a tak byť se zpět vracíte do kopce, uteče vám rychle a během chvíle se ocitnete zpět u rozcestníku Spalona Strażnica. Od něj se vydejte Cestou česko-polského přátelství do Obřího sedla, odkud už máte nejvyšší horu naší země na dosah. Pokud máte rádi výzvy, jako já, pokračujte na vrchol Sněžky po červeně značené řetězové cestě. Alternativou je vrchol obejít po modré. Tou se ale budete ze Sněžky určitě vracet zpět do Obřího sedla a držet se jí budete až do cíle, kterým je na dnešní trase Pec pod Sněžkou. Říká se, že výstup na Sněžku by měl absolvovat každý Čech alespoň jednou za život a já si troufám říct, že spojením s odbočkou k polskému jezeru Mały Staw získá výstup na její vrchol o to větší kouzlo.


39 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page